Lopen seurakunta vuokraa tiloja seuraavin periaattein:

• Seurakunnan tiloja vuokrataan sellaiseen käyttöön, joka ei ole ristiriidassa ev.lut. kirkon uskon ja tilojen yleisen käyttötarkoituksen kanssa. Tällaisia tilaisuuksia ovat esimerkiksi perhejuhlat ja kokoukset. Esimerkiksi ei-kristillisen uskontokunnan tilaisuuksiin seurakunnan tiloja ei pääsääntöisesti vuokrata. Saat tarvittaessa lisätietoja kirkkoherralta.
  • Juhlatilaisuuksissa voi nauttia esimerkiksi onnittelumaljan tai lasin viiniä ruoan kanssa. Huomioithan, että seurakunnan astiastoihin ei kuulu viini- tai kuohuviinilaseja.
  • Tiloja vuokrataan pääasiallisesti ei-kaupalliseen käyttöön. Esimerkiksi kirkko voidaan yleensä antaa konserttikäyttöön periaatteella "vapaa pääsy, maksullinen käsiohjelma".
  • Kirkon sisällä toimivilta herätysliikkeiltä vuokraa ei peritä yleisötilaisuuksista, jotka järjestetään yhteistyössä seurakunnan kanssa.
  • Kaikki vuokrahinnat sisältävät arvonlisäveron.

Leirikeskuksen leirihinnaston löydät leirikeskuksen sivulta.

Tilojen vuokraamisesta voit tiedustella seurakuntatoimistosta tai leirikeskuksesta.

1. Yksityishenkilöiden, yhdistysten tai järjestöjen järjestämät yksittäiset juhlatilaisuudet tms.

Esimerkiksi kastekahvit, syntymäpäiväjuhlat, muistotilaisuudet, perhejuhlat, yhdistyksen juhlatilaisuudet tai muut vastaavat.

Tilaisuuden kesto valmisteluineen ja siivouksineen enintään 6 tuntia. Hinnat sisältävät keittiön ja astioiden käytön. Vuokraaja vastaa loppusiivouksesta, astioiden pesusta, ovien lukitsemisesta ym.

Keitaan ja Kirkkiksen avain noudetaan ja palautetaan seurakuntatoimistoon.

Kirkon seurakuntasali ma-pe 120,00 euroa, la-su 160,00 euroa / tilaisuus

Kastejuhlat seurakunnan kerhotiloissa maksutta

Lasten syntymäpäiväjuhlat tms. seurakunnan kerhotiloissa 30,00 euroa

Muut juhlat Läyliäisten Keidas ja Launosten Kirkkis 70,00 euroa / tilaisuus

Pöytäliinojen vuokraus: pieni 6,60 €/kpl ja iso 13,80 €/kpl.

Kesijärven leirikeskuksen salia vuokrataan juhlatilaisuuksia varten ainoastaan siten, että tarjoilut tilataan seurakunnalta. Tilaisuudet ja tarjoilut hinnoitellaan tapauskohtaisesti. Leirikeskuksen ruoanvalmistuskeittiötä ei vuokrata ulkopuolisten käyttöön.

Peruutus on maksuton, jos varaus perutaan viimeistään 7 vrk ennen tilaisuuden alkamista. Alle 7 vrk ennen alkamisaikaa perutut tilavaraukset laskutetaan kokonaisuudessaan.

2. Loppilaisten yhdistysten yksittäiset kokoukset tms.

Hinta koskee yksittäisiä kokouksia, tms.

Säännöllinen harrastustoiminta, esimerkiksi kuoroharjoitukset, hinnoitellaan erikseen.

Tilaisuuden kesto valmisteluineen ja siivouksineen enintään noin 3 tuntia. Hinnat sisältävät keittiön ja astioiden käytön, paitsi musiikkisalissa ei keittiötä eikä astioita. Vuokraaja vastaa tilan loppusiivouksesta, astioiden pesusta ym.

Toimitilan avain noudetaan ja palautetaan seurakuntatoimistolle.

Kirkon musiikkisali, Läyliäisten Keidas, Launosten Kirkkis, toimistotalon tilat:  30,00 euroa / tilaisuus

3. Loppilaisten yhdistysten virkistyspäivät tms. Kesijärvellä

Jos Kesijärven leirikeskusta vuokrataan loppilaisen yhdistyksen retkipäivän, virkistyspäivän tms. kaltaiseen päivä- tai iltatilaisuuteen, peritään ateriahinnat leirihinnaston mukaisesti. Tilavuokra peritään, jos tarjoiluja ei tilata seurakunnasta, tai jos tilaisuus on erityisen pitkä.

Tilavuokra ma-pe 51 euroa, la-su 66 euroa / tilaisuus

Saunamaksu 20 euroa

4. Kesijärven rantasauna

Tiedot saunasta löydät sivulta https://www.lopenseurakunta.fi/kesijarven-rantasauna

Vuokraaja huolehtii puulämmitteisen saunan lämmityksestä sekä siivouksesta käytön jälkeen. Käyttökerta on yksi päivä sisältäen lämmitys- ja siivousajan. Avain noudetaan ja palautetaan kirkkoherranvirastolta, ellei muuta sovita.

Loppilaiset yksityishenkilöt, yhdistykset tms.: 61 e/ kerta