Lopen seurakunta tarjoaa erilaista apua elämän vastoinkäymisten edessä. Hae rohkeasti apua silloin, kun elämä satuttaa.

Varaa aika soittamalla tai ota yhteyttä lomakkeella

Voit varata ajan soittamalla seurakunnan toimistolle ma-pe klo 9-12, kesäaikaan ma, ke, pe klo 9-12. Puhelin 050 426 4100.

Voit myös kertoa sähköisellä lomakkeella vapaamuotoisesti mistä tahansa avuntarpeestasi tai toiveestasi keskustella seurakunnan työntekijän kanssa:

https://www.mvs.fi/srk/loppi/url/AT6k8VGMLnLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Pyrimme vastaamaan lomakkeella lähetettyihin yhteydenottoihin noin viikon sisällä.

Keskusteluapua

Voit ottaa yhteyttä seurakunnan työntekijöihin, jos haluat keskustella elämästäsi tai uskoon liittyvistä asioista. Lopen seurakunnan työntekijöiden yhteystiedot löydät täältä.

Seurakunnan työntekijöitä sitoo vaitiolovelvollisuus ja pappeja lisäksi rippisalaisuus.

Kirkon valtakunnalliset auttamispalvelut ovat myös käytössäsi. Palveleva puhelin päivystää joka ilta. Voit keskustella oman elämäsi asioista luottamuksellisesti myös Palvelevan Chatin, netin tai kirjeen kautta. Lisätiedot löydät osoitteesta https://kirkonkeskusteluapua.fi/

Taloudellista apua, ruokaa, vaatteita ja tavaroita

Seurakunnan diakoniatyö tarjoaa loppilaisille taloudellista apua tilanteen ja tarpeen mukaan, esimerkiksi

• ruokakasseja tai avustusta ruokaostoksiin
  • maksusitoumuksia apteekkituotteisiin
  • vaatteita ja kodintavaroita
  • rahallista avustusta välttämättömiin hankintoihin tai laskujen maksuun. Odotamme yleensä, että avuntarvitsija selvittää ensin mahdollisuutensa saada toimeentulotukea tai muita tukia.
  • apua harrastusten kustannusten maksamiseen.

Seurakunta ja A-kilta jakavat yhteistyössä ruokakasseja joka kuukauden viimeinen torstai. Tarkemmat tiedot ajankohdista tapahtumakalenterista esimerkiksi hakusanalla "ruokakassi" tai "taarintie".

PikkuHelppi

Lapsiperheille tarjottavasta arjen avusta löydät lisätiedot www.lopenseurakunta.fi/pikkuhelppi

Muut auttajat

Seurakunnan työntekijät voivat auttaa sinua myös hakemaan apua esimerkiksi hyvinvointialueen palveluista, KELA:lta, velkaneuvonnasta jne.

Sururyhmä

Sururyhmiä järjestetään vaihtelevasti syys- ja kevätkausilla. Ota yhteyttä seurakunnan toimistoon tai yllä olevalla lomakkeella, jos olisit kiinnostunut osallistumaan sururyhmään lähiaikoina.

Perheneuvonta

Lopen seurakunta tarjoaa perheneuvontaa yhteistyössä Hyvinkään ja Riihimäen seurakuntien kanssa. Loppilaiset voivat siksi hakeutua perheneuvontaan Hyvinkäällä tai Riihimäellä. Palvelu on osallistujille maksutonta. Lisätiedot Hyvinkään seurakunnan verkkosivuilta

Omaishoitajien tuki

Omaishoitajien OmaisOiva -ryhmä kokoontuu Lopella. Lisätiedot Aulilta.

AA-ryhmä

AA-ryhmä kokoontuu sunnuntai-iltaisin. Lisätietoja AA-ryhmän vetäjältä, p. 046 5455538

von Qvantenin säätiön apurahat

von Qvantenin säätiö jakaa joka syksy apurahoja loppilaisille opiskelijoille. Lisätiedot www.lopenseurakunta.fi/qvanten