Lopen seurakunnalla on yksi hautausmaa kirkonkylällä. Aikoinaan myös Lopen vanhan kirkon (Santa Pirjo) ympärillä on ollut hautausmaa.

Hautausmaan karttaLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Hautausmaan kartta suurenee klikkaamalla.

Lopen hautausmaa

Lopen hautausmaa on perustettu 1807 ja sijaitsee kirkonmäen itäpuolella. Hautausmaata on laajennettu viimeksi 1960 luvun lopulla. Sankarimuistomerkin on suunnitellut Antti Salmenlinna. Muistomerkissä on 249 sankarivainajan nimilaatat, sankarihautaan on haudattu 216 sankarivainajaa  joilla on valkoiset puuristit. Uurnalehto otetiin käyttöön vuonna 2006 ja sirottelualue vuonna 2019.

Tiedot hautapaikoista löydät sivulta www.lopenseurakunta.fi/hautapaikat.

Tiedot seurakunnan tarjoamasta hautojen hoitopalvelusta löydät sivulta www.lopenseurakunta.fi/hautainhoito.

Lopen kappeli

Lopen kappeli sijaitsee Lopen hautausmaalla. Tiedot kappelista löytyvät sivulta https://www.lopenseurakunta.fi/kappeli

Hautausmaan muistomerkit

Kirkkoneuvoston hyväksymät hautamuistomerkkiohjeet määräävät, millaisia muistomerkkejä Lopen hautausmaalla voi olla. Huomioithan, että ohjeissa on yleiset, kaikkia muistomerkkejä koskevat ohjeet, sekä erityiset osiot arkkuhauta- ja uurnahauta-alueen muistomerkeistä sekä muistolehdon (sirottelualueen) nimilaatoista.

Muistomerkkiohjeen löydät pdf-muodossa tästä linkistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Hoitamattomien hautojen kuulutus

KUULUTUS

Kirkkoneuvosto on kuuluttanut 19.9.2023 hoitamattomia hautoja kunnostettavaksi yhden vuoden kuluessa. Ellei kunnostusta tehdä, hautaoikeus voidaan julistaa menetetyksi. Päätös perustuu kirkkolain 17. luvun 5§. Lisätietoja verkkosivuilla, hautausmaan ilmoitustauluilla ja seurakuntatoimistossa

Lopella 19.9.2023

Lopen seurakunnan kirkkoneuvosto

Kuulutuksen liitetiedosto löytyy tästä linkistä.

Kuulutettavien hautojen lista löytyy tästä linkistä.

Hautaustoimen hinnastot

Hautainhoitohinnaston löydät pdf-muodossa tästä linkistä.

Hautaustoimen hinnastot löydät pdf-muodossa tästä linkistä.