Lopen seurakunnassa voit toimia seuraavissa vapaaehtoistehtävissä:

Jumalanpalvelusten avustajana pääset lukemaan tekstejä, keräämään kolehtia ym. Lisätiedot Terhi Latvalalta.

Jumalanpalvelusten striimaajana pääset suunnittelemaan ja toteuttamaan jumalanpalvelusten verkkolähetyksiä. Lisätiedot Tuomas Hynyseltä.

Tiekirkkopäivystäjänä pääset esittelemään kirkkoa vierailijoille ja hiljentymään itse kirkossa. Lisätiedot Terhi Latvalalta.

Aikuisten piirejä, raamattupiirejä ja kerhoja järjestetään halukkuuden mukaan. Voit siis aloittaa oman pienryhmäsi tai kerhosi seurakunnan puitteissa. Lisätiedot Terhi Latvalalta.

Aamupuuron tai avointen iltapäiväkahvien toteuttaminen edellyttää vapaaehtoisia kahvin ja puuron keittäjiä. Lisätiedot Auli Kovalaiselta.

Yhteisvastuukeräyksen kerääjänä helmikuussa pääset keräämään varoja esimerkiksi kauppojen eteiseen. Lisätiedot Auli Kovalaiselta.

Lapsi- ja perhetyön kerhoissa voit toimia vapaaehtoisena avustajana. Lisätiedot Varpu Takatalolta.

Alakouluikäisten kerhoissa pääset harrastamaan yhdessä lasten kanssa. Kerhonohjaajaksi pääseminen edellyttää kerhonohjaajakoulutusta. Kerhonohjaajille maksetaan pieni palkkio. Lisätiedot Kate Linnakoskelta.

Isosena varhaisnuorten leireillä ja rippikouluissa pääset vetämään leikkejä, keskusteluhetkiä ja muuta leiriohjelmaa. Isoseksi pääsy edellyttää isoskoulutusta. Lisätiedot Kate Linnakoskelta ja Sari Salmelta.

Partiossa tehdään monenlaista mukavaa. Partioon voivat osallistua sekä lapset että aikuiset. Lopen alueella toimii kaksi lippukuntaa, Pirjetan Partio kirkonkylällä ja Pilpalassa sekä Santamäen Palokärjet Launosissa. Lisätiedot suoraan lippukuntien vastuuhenkilöiltä tai Kate Linnakoskelta.

Kirkkokuorossa pääset harjoittelemaan ja avustamaan jumalanpalveluksissa ja muissa tilaisuuksissa. Lisätiedot Taina Sulkaselta.

Palvelevan puhelimen päivystäjänä voit olla keskustelemassa kuuntelevaa korvaa tarvitsevien ihmisten kanssa. Päivystäjät koulutetaan tehtävään. Lisätiedot Auli Kovalaiselta.

Myyjäisissä ja myyjäistalkoissa voit palvella monissa eri tehtävissä. Lisätiedot Auli Kovalaiselta.

Ympäristötyöhön voi osallistua tulemalla mukaan esim. luonto- ja ympäristöpainotteisiin tapahtumiin tai suunnittelemaan niitä. Lisätiedot Varpu Takatalolta.

Seurakunnan päätöksentekoon voit päästä mukaan asettumalla ehdolle neljän vuoden välein järjestettävissä seurakuntavaaleissa. Seuraavat vaalit pidetään 2026. Lisätiedot Tuomas Hynyseltä tai Liisa Ilvesluodolta.

Jos et löydä näistä itsellesi sopivaa tehtävää, ota yhteyttä johonkin seurakunnan työntekijään niin keksitään, miten pääset toteuttamaan omia toiveitasi seurakunnassa.