Lopen kirkkokuoro 100 vuotta

Lopen kirkkokuoro vietti vuonna 2023 toimintansa 100-vuotisjuhlaa. Varsinainen juhlapäivä 1.adventtina jouduttiin perumaan, mutta nyt yritämme järjestää juhlia uudestaan. Juhlapäivämme on palmusunnuntaina 24.3. Tällöin kokoonnumme Lopen kirkon messuun klo 10, jonka jälkeen juomme juhlakahvit. Yhteisen kahvin jälkeen on vuorossa pieni juhlahetki kirkossa, johon kutsumme mukaan myös entisiä kirkkokuorolaisia. Tuolloin laulamme mm. Hoosianna-hymniä. Kirkkokuoron historiasta voimme lukea, että kuoron vakiintuneempi toiminta on alkanut nimenomaan Hoosianna-kuorosta ensimmäisenä adventtina vuonna 1923. Samaa hymniä lauletaan myös palmusunnuntaina.

Kutsu entisille laulajille

Tälläkin kertaa kirkkokuoron juhlintaan sisältyy kutsu entisille laulajille. Kutsumme teitä laulamaan kanssamme muutamia osia Armas Maasalon Adventtivesperistä. Harjoituksia pidetään kirkon musiikkisalissa torstaina 14. ja 21.3. klo 18–19. Juhlapäivänä 24.3. kokoonnumme äänenavaukseen n. klo 11.30, mutta olet ehdottoman tervetullut jo messuun klo 10 juhlimaan kanssamme. Mikäli innostuit laulamisesta kanssamme, ota yhteyttä Taina-kanttoriin (p. 050 366 2246 tai taina.sulkanen@evl.fi). Tervetuloa laulamaan!

2024-02-09 15:45:00.0